Hoppa till textinnehållet

Säkerhet för banktjänster

Two focused people in a meeting.

För att du som kund ska kunna känna dig trygg när så har vi stor fokus på säkerhet och att ha säkra lösningar för alla våra tjänster. Men du själv har också en viktig roll. Att skydda dina  koder och personliga uppgifter. På så sätt skapar vi - tillsammans - en hög säkerhet.

Anmäl bedrägeri och phishingmejl

  • Blivit av med kort, mobil eller koder?
  • Upptäckt något misstänkt i våra digitala tjänster?
  • Fått ett phishingmejl, det vill säga ett "falskt mejl"?

Säkerhet i vardagen

  • Spärrhjälp

    Om du förlorat ett kort, ditt BankID eller din säkerhetsdosa är det viktigt att omedelbart spärra dessa.

    Spärrhjälp
  • Använd våra tjänster säkert

    Tänk på att använda våra tjänster på ett säkert sätt och att följa våra rekommendationer.

    Använd våra tjänster säkert
  • Säker identifiering

    För att kunna använda våra tjänster över telefon, mobil och internet behöver du använda säkra inloggningsmetoder.

    Säker identifiering