Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Appen för företag

Vi bygger ut appen för företag med nya smarta funktioner. Betala e-fakturor, få bankgiroprogos och fördjupad transaktionsinformation.

Se vår film om

appen för företag

1. Ladda ner

Ladda ned

2. Öppna appen

Öppna appen

Klicka på ikonen för appen. Följ instruktionerna på skärmen.

3. Logga in

Logga in

Det finns fyra olika sätt att logga in: personlig kod, Mobilt BankID, säkerhetsdosa och företagskopplad dosa.

Stäng
 

Appen för företag

Stäng

Logga in med Mobilt BankID

Mobilt BankID

Logga in med Mobilt BankID

Med Mobilt BankID får du tillgång till alla tjänster i appen. Beställ Mobilt BankID i internetbanken för privatpersoner, under Tillval eller i appen för privatpersoner under Inställningar.

Mobilt BankID

Så här beställer du

Mobilt BankID

Beställ Mobilt BankID

Stäng

Pris

Grundpriset för Mobilbanken företag är 0 kr. Vissa av tjänsterna är dock prissatta. Tjänster med årsavgift kan du välja bort.

Så använder du appen

Appen för företag har flera smarta funktioner som passar både små och stora företag. Här kan du läsa mer.

  • Inställningar

  • Ekonomisk översikt

  • Betala och överföra

  • Spara och placera

  • Råvaror- valutor och kalkyler

  • Företagsinformation

De vanligaste frågorna

  1. 1

    Vilken behörighet behöver jag för att använda mobilbanken företag?

    Du har samma behörighet i mobilbanken företag som i internetbanken. Om du har frågor kring din behörighet, så kontaktar du företagets behörighetsadministratör.

  2. 2

    Varför fungerar inte snabbsaldo i mobilbanken företag för mig?

    Snabbsaldo fungerar endast för enskilda näringsidkare vars personnummer är samma som företagets organisationsnummer.

  3. 3

    Vad kan jag göra i värdepapperstjänsten?

    I värdepapperstjänsten kan du bland annat köpa och sälja värdepapper, hålla koll på innehav och följa börskurserna. Är du inloggad ser du alla kurser i realtid. Du kan också ta del av våra analytikers rekommendationer och analyser via vår direktsända webbtv-sändning Swedbank Direkt (TV).

  4. 4

    Vad gör jag om min dosa skulle spärras/blockeras?

    Om tre felaktiga koder matas in i dosan, spärras/blockeras din dosa av säkerhetsskäl. Texten BLOCKERAD visas och viktigt att du inte försöker trycka på dosans knappar. Dosan kan då bli totalblockerad vilket betyder att den inte kan användas mer, utan måste bytas ut. För att spärrhäva dosan kontaktar du Kundcenter Företag på 0771- 33 44 33 eller besöker ett bankkontor.

  5. 5

    Hur fungerar OCR-skannern?

    När du betalar räkningar trycker du på kameraikonen. Sen skannar du in OCR-numret, belopp och bankgiro- eller plusgironumret genom att sikta med kameran. Din telefonkamera måste ha autofokus för att OCR-skanner ska vara tillgänglig och fungera i appen.

  6. 6

    Hur kan jag använda mobilbanken företag säkert?

    För att använda din smartphone eller surfplatta på ett säkert sätt, kan du göra följande: Uppdatera alltid till den senaste versionen av operativsystemet till din mobiltelefon. Ladda bara ner appar du aktivt sökt efter och via de officiella marknadsplatserna Appstore för iPhone och Google Play för Android. Se till att Meny -> Inställningar -> Program -> ”Okända källor” inte är iklickad på Android. Ha lösenordsskydd påslaget på din mobiltelefon. Roota eller jailbreaka inte din mobiltelefon då det sätter telefonens säkerhet ur spel.

Behöver du hjälp att komma igång?
Ring oss på 0771-97 75 12

Stäng Skriv ut