Flytta dina bolån till oss – en närmare och mer personlig bank
Flytta bolånet till din lokala bank!
Den bolåneränta du får hos oss är alltid personlig, och kan därför skilja sig från vårt listpris på bolån.
Vi vill göra det lättare för dig att hitta på vår hemsida. Därför får den ett nytt utseende i början av december. Vi jobbar med att förenkla menyn, göra det lättare att söka och mycket annat.
Hemsekontoret
Måndagar kl. 10-15
Onsdagar kl. 10-15
Romakontoret
Tisdagar kl. 10-15
Torsdagar kl. 10-15
Övriga tider öppet för rådgivning kontakta oss för att boka tid:
Mail: info@sparbankengotland.se
Telefon: 0498-40 48 65
Vid kontanta insättningar över 5 000 kr behöver du lämna in kvitto eller motsvarande underlag som visar pengarnas ursprung.
Maxbeloppet för kontanta insättningar under våra öppettider uppgår till 10 000 kr. Önskar du sätta in ett större belopp ber vi dig kontakta banken för att boka in en tid.
Sparbankskontot är ett sparkonto utan bindningstid och med fria uttag.
Aktuell ränta
2,10% för saldo understigande 50 000 kr
2,70% från första kronan vid saldo överstigande 50 000 kr
Du vet väl om att du kan få personlig service och hjälp med många av dina ärenden genom vårt kundcenter som håller öppet alla dagar mellan klockan 7-20 (stängt storhelger och vissa röda dagar).
För att kunna ringa oss behöver du vara ansluten till vår telefontjänst. Du ansluter dig i internetbanken. När du ringer oss identifierar du dig med Mobilt BankID eller PIN-kod. Om du glömt din kod skapar du en ny, även den i internetbanken.
From 1 augusti höjde vi sparräntorna på flera av våra sparkonton. Samtidigt inför vi 0,25% ränta på privatkonto och ungdomskonto.
Se våra sparkonton
Vi tar alla våra beslut om lån här på ön. Närmare dig och din verksamhet. Det gör att vi ofta kan göra en annan bedömning än andra banker, genom att väga in alla faktorer som gör Gotland lite speciellt. Hör av dig så pratar vi om saken.
Vi erbjuder fasträntekonto med löptider från 3 månader upp till 5 år. Du kan själv öppna detta i Internetbanken (ej i bankappen) eller kontakta våra kontor om du vill ha hjälp.
Vi stöttar det gotländska samhället, bland annat genom att sponsra olika initiativ och verksamheter som har svårt att få finansiering på annat sätt. Driver du en sådan verksamhet? Eller känner du till någon? Tipsa oss!
Vi finns här om du behöver någon att prata med när det gäller din privatekonomi eller ditt företags ekonomi. Kontakta oss i god tid så har vi större möjlighet att hjälpa
Lagen om penningtvätt ställer krav på att banker och andra finansiella bolag har god kunskap om sina kunders ekonomi och affärsrelation. Vi som bank har också skyldighet att löpande följa upp att informationen vi har är aktuell. Därför ställer vi frågor när du besöker ett bankkontor eller per brev, i internetbanken och appen.
Bedrägeriförsök blir tyvärr allt vanligare. Bedragarna kan uppge sig vara från empelvis finansinstitut, myndigheter, banken eller andra organisationer. Var observant och lägg på luren om du anar oråd. Öppna inte mejl eller sms från okända avsändare eller klicka på länkar som du inte vet vart de leder. När banken (vi) ringer upp våra kunder begär vi ALDRIG att du som kund ska identifiera dig. Det innebär att du som kund inte i något fall ska lämna ut personnummer, ev koder eller Bank-ID till den som ringer.
Har du lämnat ut koder, kort- eller kontouppgifter eller misstänker att du blivit utsatt för ett bedrägeri? Kontakta banken på telefon eller besök närmaste bankkontor.